środa, 14 listopada 2012

Inny wymiar teatru

6-11 XI 2011 Lublin
Międzynarodowe Spotkania Teatrów Tańca

/Agnieszka Anna/
        
W minionym tygodniu uczestniczyłam w projekcie Miedzynarodowe Spotkania Teatrów Tańca w Lublinie, miałam to szczescie ze byłam tam wolontariuszem ,Jest to niesamowite przezycie zobaczyc taki rodzaj teatru"od kuchni ". Teatr tańca to pasjonujacy ale i trudny rodzaj sztuki , wyrazone w spektaklach emocje poprzez gesty i muzyke docieraja do widza wrecz przenikaja go do głębi . Nie ma tam słów , tylko taniec odpowiednie gesty muzka i siwiatło. 


Przenika niesamowite uczucie jak gdyby byłoby sie sam na sam z tym co aktor chce wyrazic , miałam wrazenie podczas ogladania spektakli szczególnie jednego jak gdybym była tam tylko ja ze swoja wyobraznia i emocjonalnoscia  i niesamowity świat zbudowany przez aktorów. MYsle ze tym bardzie jest to genialny wymiar teatru gdyz kazda osoba przebywajaca na sali teatralne odbierała te spektakle inaczej bardziej osobiscie i sa ta wydarzenia z cyklu  "wychodze i mysle " to mnie najbardziej inspiruje i fascynuje .
Spektaklem ktory nabardziej zapadl mi w pamieci był "Kazdego Dnia w wykonaniu niemieckiego zespołu.Inspiracja dla twórcy był mit Syzyfa , przedstwaia on w swojej sztuce konflikt pomiędzy ludzkim pragnieniem sensu lub raczej znaczących działań, a bezsensownością świata .Ujawniaja sie wrecz w surrealistyczny sposob ludzkie cechy emocje wszytskie instyktny nawet te najbardziej mroczne  ,  dązenie do sczęscia niesamowita potrzebe milosci i bliskosci drugiej osoby w zyciu czlowieka . NIesamowita  scenografia jasne stroje z ciemna barwa sceny na ktorej rozłozony zostaje torf ktorym aktorzy obrzucaja sie wzajemnie wywiera  duze wrazenie na widzu ,Ostatnie sceny spektaklu  ten szalenczy pęd wrecz rozpacz by móc zdarzyc poteguje przenoszenie torfu w kolorowych sukniach aktorek po to by za chwile w chwili ciszy uswiadomic widzowi ze to na nic ze kazdego czeka smierc i to ziemskie zycie to tylk Syzyfowa praca ktora nigdy nie przyniesie rezultatu'.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz