czwartek, 15 listopada 2012

"Najstarsze Pieśni Europy"

XIII Międzynarodowy Festiwal "Najstarsze pieśni Europy"

/Pietro Giorgio/

W dniach 5-6 października b.r. w mieście Lublin odbył się Międzynarodowy Festiwal "Najstarsze Pieśni Europy". Była to już 13-ta edycja tego festiwalu! Składał się on z kilku koncertów, a także warsztatów tradycyjnego śpiewu ukraińskiego oraz warsztatów tanecznych. Osobiście, za namową i rekomendacją mojego przyjaciela, wybrałem się na Koncert białoruskich i ukraińskich pieśni tradycyjnych z Polesia w wykonaniu grupy polskich artystów pod nazwą Polesie Archaiczne. Widziałem też występ
zespołu Bistri Vodi ze Skopje z Macedonii, który zaprezentował macedońskie pieśni tradycyjne. Zarówno jeden, jak i drugi zespół składał się z kilkunastu osób, z przewagą kobiet, w różnym wieku, którzy to artyści, głównie solowo, prezentowali wybrane utwory.

  Nigdy wcześniej nie byłem świadkiem takiego wydarzenia kulturalnego, więc mogę rzec, że po raz pierwszy w życiu zetknąłem się z tego typu widowiskiem. Nie powiem, żebym był wniebowzięty, a równocześnie nie powiem też, żebym był zdegustowany; wywarło to na mnie wrażenie, powiedzmy, średnie, może po prostu dlatego, że nie za bardzo lubię pieśni archaiczne, o czym przekonałem się właśnie podczas tego festiwalu, dlatego nie żałuję i szczerze powiedziawszy cieszę się, że miałem okazję to
zobaczyć. Było to coś innego, nowego dla mnie, był to kolejny kontakt z żywą sztuką. Oczywiście mam duży szacunek dla artystów i składam im pokłon za trud, pasję oraz zaangażowanie włożone w pracę nad tym dziełem.
   Czy wybieram się za rok na 14-tą edycję "Najstarszych Pieśni Europy"? Raczej nie... Byłem raz i wystarczy! Wszystkich, którzy też uczestniczyli w tym wydarzeniu proszę o podzielenie się swoją opinią w postaci komentarzy. Dziękuję i pozdrawiam!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz