poniedziałek, 13 stycznia 2014

Boso, ale w ostrogach



“Boso, ale w ostrogach”, Teatr TV
/Karol Szczechowicz/
- to tytuł autobiograficznej powieści Stanisława Grzesiuka, części trylogii literackiej opowiadającej o losach autora. Książkę Grzesiuka przeniosła na deski Teatru Telewizji Barbara Borys-Damięcka. Musical wyreżyserowany w 1996 roku opowiada o życiu młodzieży z Warszawskiej dzielnicy - Mokotowa, a konkretniej z jej robotniczej części, czyli Czerniakowa. 

Trwające 76 minut nagranie opowiada o losach młodego Stanisława Grzesiuka(granego przez Grzegorza Damięckiego) oraz folklorze przedwojennej stolicy. Ciężko mi porównywać ją do książki, która jest o wiele obszerniejsza, oraz zawiera więcej wątków(między innymi zarabiania przez Staszka pieniędzy na książki niezbędne do nauki). Na pewno mogę napisać, że świetnie oddano koloryt życia w przedwojennej Warszawie oraz twarde zasady, jakimi rządzili się mieszkańcy tamtej dzielnicy. Nie jestem pewien, jak odebrałbym musical gdyby nie przeczytana wcześniej książka. Z punktu widzenia czytelnika warto jest go zobaczyć, by móc skonfrontować swoje wyobrażenie, z wyobrażeniem reżysera. Jako fan dzieł Grzesiuka bałem się, że sztuka mi się nie spodoba, ale na szczęście myliłem się. Mogę z czystym sumieniem polecić ją każdemu, kto choć trochę zna życiorys Stanisława Grzesiuka. Sądzę również, że każdy fan teatru oraz musicali odnajdzie w nim wiele przyjemności, poprzez obcowanie z grą aktorską, muzyką wykonaną przez Jana Tomaszewskiego, czy też choreografią Tadeusza Wiśniewskiego. fot.: teatrtelewizji.tvp.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz