piątek, 10 stycznia 2014

"Pierwszy Września"




Pierwszy Września, Krzysztof Lang, Teatr Telewizji
/Konrad Wójcik/



Spektakl telewizyjny pod tytułem "Pierwszy września" reżyserowany przez Krzysztofa Langa opowiada o historii dwóch ostatnich dni życia przed wojną doktora Aleksandra Wójtowicza oraz jego rodziny. Historia jest oparta na faktach.

Jest to pierwszy raz kiedy obejrzałem ten spektakl, krótko mówiąc wzbudził on we mnie wiele emocji. Nie ma w tym pewnie nic dziwnego bowiem tematem tej ekranizacji jest II wojna światowa, czas gdzie ludzie często stawiali życie ojczyzny nad swoje.
Początkowo, trochę się zdziwiłem widząc uśmiechnięte miny aktorów grających poszczególne role. Powiem węcej, wydawało mi się, że w każdej rodzinie, te dwa dni przed wybuchem drugiej wojny światowej każdy jej członek był maksymalnie zmobilizowany do walki. Jedyną osobą, która domyślała się co nadejdzie był doktor Aleksander Wójtowicz.    Moment kiedy wyrusza na wojnę wraz ze swoim synem wzbudził we mnie niesamowite wzruszenie. Lektor wypowiadający się w tle, tylko utwierdzał mnie w przekonaniu, że chwile, które miały w tamtym momencie miejsce, były nie tylko wzruszającymi, ale i pełnymi honoru oraz woli walki. Bardzo interesującą rzeczą na którą warto zwrócić uwagę jest opis własnych uczuć osoby opowiadającej tą historię czyli Poldka. Wielu może sądzić, że oglądanie spektaklu przed monitorem komputera nie wzbudza takich emocji jak twórczość typowo teatralna, po obejrzeniu tej ekranizacji nie mogę się z taką opinią zgodzić. Gorąco zapraszam do obejrzenia.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz